- Szolgáltató
Tájékoztatjuk, hogy a https://goodlifeshop/ internetcímen elérhető webhelyet
Szőke Árpád egyéni vállalkozó
E.V. nyilvántartási szám: 50281727
Adószám: 67471188-1-23
Székhely: 6347 Érsekcsanád, Kossuth L. u.42.
Telefon: +36 30 91 60 960
E-mail: rendeles@goodlifeshop.hu
Webhely: https://goodlifeshop.hu/
üzemelteti - Hibás teljesítés
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a
szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha Ön a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte,
vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül az Ön által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba
jellegével összeegyeztethetetlen. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy éven belül
felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a Szolgáltatót terheli.
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből
fakad, feltéve, hogy az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a
Szolgáltató végezte el, vagy a Szolgáltató felelősségvállalása mellett végezték el, vagy az
üzembe helyezést Önnek kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a
Szolgáltató által rendelkezésre
bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.
Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a Szolgáltató helyezi üzembe, vagy az üzembe
helyezés a Szolgáltató felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a
Szolgáltató által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött. - Kellékszavatosság
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv és a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
szabályai szerint.
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást
vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Az aránytalan többletköltség fennállásának megállapításakor a
Szolgáltatónak figyelembe kell vennie valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás
hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát. Ha a kijavítást
vagy a kicserélést Szolgáltató nem vállalta, vagy e kötelezettségének a dolog
tulajdonságaira és az Ön által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn
belül, az Ön érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha Önnek a kijavításhoz vagy
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a szerződéstől elállhat, de a hibát a Szolgáltató költségére maga nem
javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki.
Ön akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
- a Szolgáltató nem végezte el vagy megtagadta a kijavítást vagy kicserélést, vagy
elvégezte azt, de nem vagy nem teljes mértékben viselte a kicserélt áru visszavételével
kapcsolatos költségeket; - ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az
áru szerződésszerűvé tételét; - a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés
azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy - a Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből
nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy az Önnek okozott jelentős
érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik az Önnek a
szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint az Ön által ténylegesen megkapott áru
értékének különbözetével.
Az Ön adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a
Szolgáltatónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal
gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak
meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó
jog gyakorlásának feltételei fennállnak, Ön az adásvételi szerződést csak a hibás áru
tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru
vonatkozásában is megszüntetheti, ha az Ön részéről nem várható el észszerűen, hogy
csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha Ön hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a
Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
Ön jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva –
részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Szolgáltató nem tesz eleget a
teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Ön a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult
felelős. Ugyanakkor Szolgáltató felhívja figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől
számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem
érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató
nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani,
hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A Szolgáltatónak az áru kijavítását vagy kicserélését – az áru tulajdonságaira és az Ön
által elvárható rendeltetésére figyelemmel megállapított – észszerű határidőn belül kell
elvégezni. Az észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor Ön közölte a
hibát a Szolgáltatóval.
Önnek az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató
rendelkezésére kell bocsátania. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos
költségek a Szolgáltatót terhelik.
A Szolgáltatónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a
kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru
jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe
helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja
a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe
helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Ha Ön az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján
szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy Önnek a Szolgáltató
költségére vissza kell küldenie a Szolgáltatónak az érintett árut, és a Szolgáltatónak
haladéktalanul vissza kell térítenie az Ön részére az érintett áru vonatkozásában
teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást
átvette.
- Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – 3. pontban meghatározott
jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított
két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető vagy - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval
szemben érvényesítheti.
- Jótállás
Hibás teljesítés esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) alapján a Szolgáltató
jótállásra köteles, az általa értékesített 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá
tartozó tartós fogyasztási cikkek tekintetében. A tartós fogyasztási cikkek felsorolását a
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet melléklete tartalmazza (a rendelet mindenkor hatályos
szövegét eléri a következő linken:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor/. Az ezeken kívül eső
termékek esetében nem áll fenn a jogszabály szerinti kötelező jótállási kötelezettség.
A Szolgáltató a használt termékekre vonatkozóan jogszabály szerint nem köteles
jótállásra, illetve önként sem vállal jótállást.
A jótállás időtartama:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
- 250 000 forint eladási ár felett 3 év.
A jótállási határidő a termék az Ön részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést
a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha Ön a terméket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a
jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra
átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt Ön a fogyasztási cikket a hiba miatt
rendeltetésszerűen nem használhatta.
Amennyiben a megvásárolt termék a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá
tartozó új tartós fogyasztási cikk, és a törvény által előírt kötelező jótállás időtartama
alatt a vásárolt termék meghibásodik, Ön ugyanazokat az igényeket érvényesítheti a
Szolgáltatóval szemben, amelyeket a kellékszavatosság esetében. Így lehetősége van – a
fentebb „Kellékszavatosság” alcím alatt írt sorrend szerint – kijavítást, kicserélést vagy
árleszállítást kérni, illetve elállni a szerződéstől.
Amennyiben egy megvásárolt termékre van jótállás, akkor a szavatossági jogok és a
jótállásból eredő jogosultságok párhuzamosan érvényesíthetők.
Ön a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely
telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett
javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A jótállási igény jótállási jegy bemutatásával érvényesíthető, nem feltétel a felbontott
csomagolás visszaszolgáltatása.
Amennyiben Szolgáltató elmulasztja a jótállási jegyet átadni Önnek, Ön a vásárlásról
szóló bizonylat (számla vagy nyugta) bemutatásával gyakorolhatja jogait.
Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Kifejezett írásbeli kötelezettségvállalás hiányában Szolgáltató nem garantálja, hogy az
áru bármely, az Ön által elérni kívánt speciális célra alkalmas. Szolgáltatónak jogában áll
a vásárolt termékkel kapcsolatos jelzett hibát felülvizsgálni szakszervizzel. Abban az
esetben, ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, a javítási költség
6
Önt terheli. Nem terjed ki Szolgáltató jótállási kötelezettsége azokra az esetekre, ha a
terméket arra illetéktelenek szétszerelték, burkolatát megbontották vagy felnyitották,
szerkezeti felépítését megváltoztatták, továbbá azon meghibásodásokra, amelyek: - helytelen beszerelésből,
- a nem rendeltetésszerű használatból,
- a helytelen üzembe helyezésből,
- az előírt karbantartás elmulasztásából,
- rongálásból keletkeztek.
Amennyiben a webhelyen megrendelt termék a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikk, abban az esetben Szolgáltató a termék
mellé jótállási jegyet mellékel vagy elektronikus aláírással ellátott elektronikus jótállási
jegyet küld Önnek, illetve letöltés útján biztosítja annak hozzáférhetőségét. A Szolgáltató
a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy
üzembehelyezését követő napon köteles. Az Ön részére letöltés útján történő
hozzáférhetőség biztosítása esetén a Szolgáltató gondoskodik arról, hogy az a jótállási idő
végéig, változatlan formában elérhető és letölthető maradjon.
Amennyiben az első alkalommal történő javítás során a Szolgáltató részéről megállapítást
nyer, hogy termék nem javítható, az Ön eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató
köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Amennyiben erre nincs lehetőség, a
Szolgáltató köteles az Ön által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.
Amennyiben a jótállási időn belül három alkalommal történő kijavítást követően ismét
meghibásodik a termék és Ön nem igényli a vételár arányos leszállítását a Szolgáltató 8
napon belül köteles a terméket kicserélni vagy – ha a kicserélésre nincs lehetőség – a
vételárat Önnek megtéríteni.
Ha a jótállási igény bejelentését követő 30. napig nem kerül sor a kijavításra, akkor ettől
az időponttól számított 8 napon belül Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, vagy – ha
a kicserélésre nincs lehetőség – a vételárat Önnek megtéríteni.
Ha Ön a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól vagy ha az üzembe helyezést
a Szolgáltató vagy annak megbízottja végezte, az üzembe helyezés napjától számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, akkor a Szolgáltató nem hivatkozhat
aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a
meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 3. és 4. pontban
meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
- Indokolás nélküli elállási jog
Termék megrendelés esetén Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a
szerződéstől.
Az elállási határidő:
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy a terméket átveszi;
b) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen
Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék
átveszi;
c) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi;
d) valamint az a), b), és c) pontok esetében Felhasználó a szerződés megkötésének napja
és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ön elállási nyilatkozatát bármilyen módon bejelentheti, akár szóban akár írásban.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát
köteles eljuttatni vagy bejelenteni az alábbi elérhetőségek egyikére:
Szőke Árpád egyéni vállalkozó
6347 Érsekcsanád, Kossuth L. u.42.
rendeles@goodlifeshop.hu
Az elállási nyilatkozatot innen kimásolhatja:
Elállási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Szőke Árpád e.v.
Postacím: 6347 Érsekcsanád, Kossuth L. u. 42.
E-mail: rendeles@goodlifeshop.hu
Alulírott ………………………………………………………………… kijelentem, hogy gyakorlom
elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vonatkozó szerződés tekintetében:
Termék átvételének időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Kelt:
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi
írásbeli elállási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó napján szóban bejelenti azt. Önt
terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát az itt írtaknak megfelelő módon és
határidőben gyakorolta.
A higiéniai csomagolással ellátott termékek esetén a termék higiéniai csomagolásának
eltávolítását követően Ön nem gyakorolhatja indokolás nélküli elállási jogát. A higiéniai
csomagoláson kívüli, további csomagolás felbontása nem akadályozza az elállási jog
gyakorlását. A higiéniai csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében
az elállási jog gyakorlását nem zárja ki a felbontott csomagolás és a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat.
Az elállás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által
teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat
a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált,
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés
során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen
többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem
kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi
időpontot kell figyelembe venni.
Amennyiben Ön több terméket rendelt meg, és azokat egyszerre vagy külön, de
egyösszegű szállítási költség ellenében küldte ki Önnek a Szolgáltató, és Ön nem
mindegyik termék esetében él az indokolás nélküli elállási jogával, abban az esetben a
következőképpen kerül visszatérítésre a kiszállítás költsége:
- amennyiben az összes termék kiszállításának költsége a konkrét esetben megegyezik
azzal a kiszállítási költséggel, amit a Ön akkor fizetett volna, ha kizárólag az elállással
érintett termék(ek)et rendeli meg, akkor a kiszállítás költségének teljes összege
visszajár; - amennyiben kevesebb lett volna a kiszállítás költsége kizárólag az elállással érintett
termék(ek) megrendelése esetén, akkor csak ezt a kisebb összeget kell visszafizetni az Ön
részére a kiszállítás költségének megtérítéseként.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő
betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be. Ez a rendelkezés csak a higiéniai
csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében értelmezhető.
A termék visszaküldésének megszervezése és a visszaküldés költsége Önt terheli. Az árut
visszajuttathatja személyesen is, az ügyfélszolgálattal történő előzetes időpont egyeztetés
után.
Az elállás elfogadása és az áru visszavétele után az elszámolás megtörténik, legfeljebb az
elállási nyilatkozat beérkezésétől számított 14 napon belül. Elállás esetén az elállással
érintett termék vételárát és a kiszállítás költségét is visszatérítjük Önnek.
Az elállási jog alóli kivételek:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási
jogát: - olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
vállalkozás által nem befolyásolható, az indokolás nélküli elállási határidő alatt is
lehetséges ingadozásától függ; - olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak; - olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
- Panasztételi lehetőségek, vitarendezési fórumok
Az alábbiakban az általános szerződési feltételek vonatkozó rendelkezéseinek idézésével
tájékoztatjuk a panasztételi és vitarendezési lehetőségekről.
7.1. Felhasználó a Szolgáltató szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a
Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő
forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására, az áru minőségére vonatkozó panaszával levélben,
telefonon és elektronikus levélben fordulhat Szolgáltatóhoz az alábbi elérhetőségeken:
Címzett: Szőke Árpád e.v.
Postacím: 6347 Érsekcsanád, Kossuth L. u. 42.
Telefon: +36 30 91 60 960
E-mail: rendeles@goodlifeshop.hu
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja.
Amennyiben ez nem lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén, valamint
az írásban benyújtott panaszt Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban
érdemben, igazolható módon megválaszolja.
A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon
Felhasználó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az
azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a Szolgáltató
mellőzheti.
Amennyiben a Felhasználó a Szolgáltató intézkedéseivel nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálás nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos
álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati
példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni,
telefonon vagy elektronikus úton közölt szóbeli panasz esetén a panaszra adott írásbeli
válasszal együtt megküldeni.
A Felhasználó telefonon vagy elektronikus úton benyújtott panaszát a Szolgáltató egyedi
azonosító számmal köteles ellátni.
A Felhasználó panaszának elutasítása esetén a Szolgáltató köteles indokolni az
elutasítást.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a Felhasználó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a Felhasználó panaszának részletes leírása, a Felhasználó által bemutatott iratok,
dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, - a Szolgáltató nyilatkozata a Felhasználó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges, - a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy elektronikus úton közölt szóbeli
panasz kivételével – a Felhasználó aláírása, - a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy elektronikus úton közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi
azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A Szolgáltató a Felhasználó panaszának elutasítása esetén köteles írásban tájékoztatni a
Felhasználót arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető
testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az
illetékes hatóság, illetve a Felhasználó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési
címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita
rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben a Felhasználó és a Szolgáltató közötti fogyasztói jogvita nem rendeződik, a
Felhasználó a következő szervekhez fordulhat.
7.2. Békéltető testülethez fordulás lehetősége
Fogyasztó a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok
alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés
megkötésével és teljesítésével kapcsolatban békéltető testület díjmentes eljárását is
kérheti.
Ha Fogyasztó magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, akkor
ezen lakóhely vagy tartózkodási hely alapján a következők szerint alakul a békéltető
testületek illetékessége:
Budapesti Békéltető Testület illetékessége:
Budapest;
Baranya Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye;
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye;
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye;
Fejér Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye;
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye;
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg
vármegye;
Pest Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
Pest vármegye.
A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.
A békéltető testület az illetékességi területén található megyei jogú városokban a
fogyasztó erre irányuló kérelme esetén szükség szerint heti egy alkalommal személyes
meghallgatást biztosít a fogyasztók részére. A fogyasztó erre irányuló kérelmében a
fentiektől eltérő, másik békéltető testületet jelölhet meg.
Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Postacím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: +36 62 554 250 /118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Webhely: https://www.bekeltetes-csongrad.hu/
A Fogyasztó magyarországi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában:
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy
szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti
jogvitákban. A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei megtalálhatók a
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek&pid=1&mid=1 oldalon, valamint itt
olvashatók:
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf. 10.
Telefon: +36 1 488 2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Webhely: https://bekeltet.bkik.hu/
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A békéltető testület – amennyiben a fogyasztó külön nem kéri a személyes meghallgatást
– a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító
elektronikai eszköz útján online formában tartja meg.
Ha a fogyasztó kéri, a békéltető testület személyes meghallgatást tart.
Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője
köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás
egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a
meghallgatáson.
Az eljárás költségét kötelezést tartalmazó határozat esetén az a vállalkozás viseli,
amelynek terhére a békéltető testület az ügyet eldöntötte. A fogyasztó kérelmének
elutasítása esetén a felek viselik a saját költségüket.
A békéltető testület a kijelölt vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által
működtetett szakmailag független testület. Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú
fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának
megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a
fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót
megillető jogokról és kötelezettségekről.
7.3. Ha Felhasználó az Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre,
szolgáltatásra vonatkozó panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság
alábbi online vitarendezési eszközét.
Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja
Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr
Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik
panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal
kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési
testületet) a panasz kezelésére.
Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további
információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.
7.4. Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának,
alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok
alkalmazására vonatkozó panaszával a magyarországi lakóhelye szerint illetékes
vármegyei kormányhivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A területileg
illetékes kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatók a
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok oldalon.
Felhasználó panaszával fordulhat a Szolgáltató székhelye szerinti fogyasztóvédelmi
hatósághoz is:
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
Postacím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
Telefon: +36 76 795 710
E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
Webhely: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/ko
zlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
7.5. Képviseleti kereset
Az arra feljogosított szervezetek képviseleti kereseteket indíthatnak azon
vállalkozásokkal szemben, amelyek megsértik az uniós és a magyar fogyasztóvédelmi
jogot. A szervezetek kérhetik a bíróságtól a fogyasztókat érintő jogsértő magatartás
megszüntetését, megtiltását, a jogsérelem orvoslását, kártérítést, kijavítást vagy akár
árleszállítást is.
A fogyasztó bejelentésével közvetlenül nem indíthat és általában nem kezdeményezhet
képviseleti keresetet. Kivétel ez alól az ügyészség, akihez kérelmet nyújthat be, melyben
kezdeményezheti, hogy az ügyészség fontolja meg képviseleti kereset benyújtását. A
fogyasztóvédelemmel kapcsolatos feladatokat a Főügyészségek látják el, melyek
elérhetőségei itt olvashatók: http://ugyeszseg.hu/ugyeszsegek/fougyeszsegek/
A képviseleti keresetet a közérdekvédelmi ügyész indítja meg, de azt bárki
kezdeményezheti az ügyészségen. A kezdeményezés minden fogyasztó számára ingyenes.
A képviseleti kereset benyújtásáról az ügyész dönt, és akkor fordul bírósághoz, ha annak
törvényi feltételei fennállnak. A képviseleti keresetet az ügyész nem az egyéni fogyasztó
(bejelentő) érdekében indítja meg, hanem minden olyan személy érdekében, akit a
jogsértés érint, vagy érinthet. A fogyasztói érdekeket a bíróság előtt a közérdekvédelmi
ügyész képviseli, a fogyasztók személyesen nem vesznek részt a perben, így nem kell
gondoskodni jogi képviseletről, és perköltség sem hárul rájuk.
A további feljogosított szervezetek hivatalból, a hozzájuk érkező fogyasztói jelzéseken,
valamint a hatósági ellenőrzéseken keresztül szereznek tudomást azokról a fogyasztói
érdekeket sértő tevékenységekről, amelyekkel szemben saját hatáskörben meghozott
döntés alapján képviseleti keresetet is indíthatnak.
A képviseleti keresetek indítására jogosult feljogosított szervezetek jegyzékét a
fogyasztóvédelemért felelős miniszter honlapján teszi közzé. A feljogosított
szervezetek jegyzéke ide kattintva érhető el.
7.6. Személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogérvényesítés
Felhasználó jogérvényesítési lehetőségeit az adatkezelési tájékoztatóban írtak szerint
Szolgáltatónál, valamint bíróság előtt gyakorolhatja, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatósághoz fordulhat:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
Telefon: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Webhely: http://www.naih.hu/
A bírósági út választása esetén a per – az érintett Felhasználó választása szerint – az
érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható,
mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik.
2024.03.01.
Szőke Árpád e.v.