Fogyasztóvédelmi tájékoztató

  1. Szolgáltató
    Tájékoztatjuk, hogy a https://goodlifeshop/ internetcímen elérhető webhelyet
    Szőke Árpád egyéni vállalkozó
    E.V. nyilvántartási szám: 50281727
    Adószám: 67471188-1-23
    Székhely: 6347 Érsekcsanád, Kossuth L. u.42.
    Telefon: +36 30 91 60 960
    E-mail: rendeles@goodlifeshop.hu
    Webhely: https://goodlifeshop.hu/ 
    üzemelteti 
  2. Hibás teljesítés
    A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a
    szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
    Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha Ön a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte,
    vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
    Vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül az Ön által felismert hiba már a
    teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba
    jellegével összeegyeztethetetlen. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy éven belül
    felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a Szolgáltatót terheli.
    A Szolgáltató hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből
    fakad, feltéve, hogy az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a
    Szolgáltató végezte el, vagy a Szolgáltató felelősségvállalása mellett végezték el, vagy az
    üzembe helyezést Önnek kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a
    Szolgáltató által rendelkezésre
    bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.
    Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a Szolgáltató helyezi üzembe, vagy az üzembe
    helyezés a Szolgáltató felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a
    Szolgáltató által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.
  3. Kellékszavatosság
    Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági
    igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv és a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
    szabályai szerint.
    Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást
    vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése
    lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
    többletköltséggel járna. Az aránytalan többletköltség fennállásának megállapításakor a
    Szolgáltatónak figyelembe kell vennie valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás
    hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát. Ha a kijavítást
    vagy a kicserélést Szolgáltató nem vállalta, vagy e kötelezettségének a dolog
    tulajdonságaira és az Ön által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn
    belül, az Ön érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha Önnek a kijavításhoz vagy
    kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
    leszállítását vagy a szerződéstől elállhat, de a hibát a Szolgáltató költségére maga nem
    javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki.
    Ön akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos
    leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
  • a Szolgáltató nem végezte el vagy megtagadta a kijavítást vagy kicserélést, vagy
    elvégezte azt, de nem vagy nem teljes mértékben viselte a kicserélt áru visszavételével
    kapcsolatos költségeket;
  • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az
    áru szerződésszerűvé tételét;
  • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés
    azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
  • a Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből
    nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy az Önnek okozott jelentős
    érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
    Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik az Önnek a
    szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint az Ön által ténylegesen megkapott áru
    értékének különbözetével.
    Az Ön adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a
    Szolgáltatónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal
    gyakorolható.
    Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak
    meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó
    jog gyakorlásának feltételei fennállnak, Ön az adásvételi szerződést csak a hibás áru
    tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru
    vonatkozásában is megszüntetheti, ha az Ön részéről nem várható el észszerűen, hogy
    csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
    Ha Ön hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a
    Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
    Ön jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva –
    részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Szolgáltató nem tesz eleget a
    teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
    Ön a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
    azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
    Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
    felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti
    szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
    késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult
    felelős. Ugyanakkor Szolgáltató felhívja figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől
    számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem
    érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
    A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
    hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató
    nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani,
    hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
    A Szolgáltatónak az áru kijavítását vagy kicserélését – az áru tulajdonságaira és az Ön
    által elvárható rendeltetésére figyelemmel megállapított – észszerű határidőn belül kell
    elvégezni. Az észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor Ön közölte a
    hibát a Szolgáltatóval.
    Önnek az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató
    rendelkezésére kell bocsátania. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos
    költségek a Szolgáltatót terhelik.
    A Szolgáltatónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a
    kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru
    jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe
    helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja
    a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe
    helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
    Ha Ön az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján
    szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy Önnek a Szolgáltató
    költségére vissza kell küldenie a Szolgáltatónak az érintett árut, és a Szolgáltatónak
    haladéktalanul vissza kell térítenie az Ön részére az érintett áru vonatkozásában
    teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást
    átvette.
  1. Termékszavatosság
    Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – 3. pontban meghatározott
    jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
    Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
    kérheti.
    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
    követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
    tulajdonságokkal.
    Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított
    két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
    szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
    Önnek kell bizonyítania.
    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
    ha bizonyítani tudja, hogy:
  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
    volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
    Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
    igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
    Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
    termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval
    szemben érvényesítheti.
  1. Jótállás
    Hibás teljesítés esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes
    tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
    rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
    vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló
    19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) alapján a Szolgáltató
    jótállásra köteles, az általa értékesített 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá
    tartozó tartós fogyasztási cikkek tekintetében. A tartós fogyasztási cikkek felsorolását a
    151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet melléklete tartalmazza (a rendelet mindenkor hatályos
    szövegét eléri a következő linken:
    http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor/. Az ezeken kívül eső
    termékek esetében nem áll fenn a jogszabály szerinti kötelező jótállási kötelezettség.
    A Szolgáltató a használt termékekre vonatkozóan jogszabály szerint nem köteles
    jótállásra, illetve önként sem vállal jótállást.
    A jótállás időtartama:
  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
  • 250 000 forint eladási ár felett 3 év.
    A jótállási határidő a termék az Ön részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést
    a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
    Ha Ön a terméket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a
    jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja.
    A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra
    átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt Ön a fogyasztási cikket a hiba miatt
    rendeltetésszerűen nem használhatta.
    Amennyiben a megvásárolt termék a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá
    tartozó új tartós fogyasztási cikk, és a törvény által előírt kötelező jótállás időtartama
    alatt a vásárolt termék meghibásodik, Ön ugyanazokat az igényeket érvényesítheti a
    Szolgáltatóval szemben, amelyeket a kellékszavatosság esetében. Így lehetősége van – a
    fentebb „Kellékszavatosság” alcím alatt írt sorrend szerint – kijavítást, kicserélést vagy
    árleszállítást kérni, illetve elállni a szerződéstől.
    Amennyiben egy megvásárolt termékre van jótállás, akkor a szavatossági jogok és a
    jótállásból eredő jogosultságok párhuzamosan érvényesíthetők.
    Ön a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely
    telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett
    javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
    A jótállási igény jótállási jegy bemutatásával érvényesíthető, nem feltétel a felbontott
    csomagolás visszaszolgáltatása.
    Amennyiben Szolgáltató elmulasztja a jótállási jegyet átadni Önnek, Ön a vásárlásról
    szóló bizonylat (számla vagy nyugta) bemutatásával gyakorolhatja jogait.
    Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
    hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
    Kifejezett írásbeli kötelezettségvállalás hiányában Szolgáltató nem garantálja, hogy az
    áru bármely, az Ön által elérni kívánt speciális célra alkalmas. Szolgáltatónak jogában áll
    a vásárolt termékkel kapcsolatos jelzett hibát felülvizsgálni szakszervizzel. Abban az
    esetben, ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, a javítási költség
    6
    Önt terheli. Nem terjed ki Szolgáltató jótállási kötelezettsége azokra az esetekre, ha a
    terméket arra illetéktelenek szétszerelték, burkolatát megbontották vagy felnyitották,
    szerkezeti felépítését megváltoztatták, továbbá azon meghibásodásokra, amelyek:
  • helytelen beszerelésből,
  • a nem rendeltetésszerű használatból,
  • a helytelen üzembe helyezésből,
  • az előírt karbantartás elmulasztásából,
  • rongálásból keletkeztek.
    Amennyiben a webhelyen megrendelt termék a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
    hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikk, abban az esetben Szolgáltató a termék
    mellé jótállási jegyet mellékel vagy elektronikus aláírással ellátott elektronikus jótállási
    jegyet küld Önnek, illetve letöltés útján biztosítja annak hozzáférhetőségét. A Szolgáltató
    a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy
    üzembehelyezését követő napon köteles. Az Ön részére letöltés útján történő
    hozzáférhetőség biztosítása esetén a Szolgáltató gondoskodik arról, hogy az a jótállási idő
    végéig, változatlan formában elérhető és letölthető maradjon.
    Amennyiben az első alkalommal történő javítás során a Szolgáltató részéről megállapítást
    nyer, hogy termék nem javítható, az Ön eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató
    köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Amennyiben erre nincs lehetőség, a
    Szolgáltató köteles az Ön által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló
    bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.
    Amennyiben a jótállási időn belül három alkalommal történő kijavítást követően ismét
    meghibásodik a termék és Ön nem igényli a vételár arányos leszállítását a Szolgáltató 8
    napon belül köteles a terméket kicserélni vagy – ha a kicserélésre nincs lehetőség – a
    vételárat Önnek megtéríteni.
    Ha a jótállási igény bejelentését követő 30. napig nem kerül sor a kijavításra, akkor ettől
    az időponttól számított 8 napon belül Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, vagy – ha
    a kicserélésre nincs lehetőség – a vételárat Önnek megtéríteni.
    Ha Ön a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól vagy ha az üzembe helyezést
    a Szolgáltató vagy annak megbízottja végezte, az üzembe helyezés napjától számított
    három munkanapon belül érvényesít csereigényt, akkor a Szolgáltató nem hivatkozhat
    aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a
    meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
    Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
    illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
    érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 3. és 4. pontban
    meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
  1. Indokolás nélküli elállási jog
    Termék megrendelés esetén Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a
    szerződéstől.
    Az elállási határidő:
    a) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap
    elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
    személy a terméket átveszi;
    b) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen
    Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék
    átveszi;
    c) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által
    megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi;
    d) valamint az a), b), és c) pontok esetében Felhasználó a szerződés megkötésének napja
    és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
    Ön elállási nyilatkozatát bármilyen módon bejelentheti, akár szóban akár írásban.
    Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát
    köteles eljuttatni vagy bejelenteni az alábbi elérhetőségek egyikére:
    Szőke Árpád egyéni vállalkozó
    6347 Érsekcsanád, Kossuth L. u.42.
    rendeles@goodlifeshop.hu

Az elállási nyilatkozatot innen kimásolhatja:

Elállási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Szőke Árpád e.v.
Postacím: 6347 Érsekcsanád, Kossuth L. u. 42.
E-mail: rendeles@goodlifeshop.hu

Alulírott ………………………………………………………………… kijelentem, hogy gyakorlom
elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vonatkozó szerződés tekintetében:
Termék átvételének időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):

Kelt:

Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi
írásbeli elállási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó napján szóban bejelenti azt. Önt
terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát az itt írtaknak megfelelő módon és
határidőben gyakorolta.
A higiéniai csomagolással ellátott termékek esetén a termék higiéniai csomagolásának
eltávolítását követően Ön nem gyakorolhatja indokolás nélküli elállási jogát. A higiéniai
csomagoláson kívüli, további csomagolás felbontása nem akadályozza az elállási jog
gyakorlását. A higiéniai csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében
az elállási jog gyakorlását nem zárja ki a felbontott csomagolás és a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat.
Az elállás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által
teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat
a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált,
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés
során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen
többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem
kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi
időpontot kell figyelembe venni.
Amennyiben Ön több terméket rendelt meg, és azokat egyszerre vagy külön, de
egyösszegű szállítási költség ellenében küldte ki Önnek a Szolgáltató, és Ön nem
mindegyik termék esetében él az indokolás nélküli elállási jogával, abban az esetben a
következőképpen kerül visszatérítésre a kiszállítás költsége:

  • amennyiben az összes termék kiszállításának költsége a konkrét esetben megegyezik
    azzal a kiszállítási költséggel, amit a Ön akkor fizetett volna, ha kizárólag az elállással
    érintett termék(ek)et rendeli meg, akkor a kiszállítás költségének teljes összege
    visszajár;
  • amennyiben kevesebb lett volna a kiszállítás költsége kizárólag az elállással érintett
    termék(ek) megrendelése esetén, akkor csak ezt a kisebb összeget kell visszafizetni az Ön
    részére a kiszállítás költségének megtérítéseként.
    Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
    nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő
    betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
    Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
    ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
    használatot meghaladó használat miatt következett be. Ez a rendelkezés csak a higiéniai
    csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében értelmezhető.
    A termék visszaküldésének megszervezése és a visszaküldés költsége Önt terheli. Az árut
    visszajuttathatja személyesen is, az ügyfélszolgálattal történő előzetes időpont egyeztetés
    után.
    Az elállás elfogadása és az áru visszavétele után az elszámolás megtörténik, legfeljebb az
    elállási nyilatkozat beérkezésétől számított 14 napon belül. Elállás esetén az elállással
    érintett termék vételárát és a kiszállítás költségét is visszatérítjük Önnek.
    Az elállási jog alóli kivételek:
    A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási
    jogát:
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
    vállalkozás által nem befolyásolható, az indokolás nélküli elállási határidő alatt is
    lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
    kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
    fogyasztó személyére szabtak;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
    okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
  1. Panasztételi lehetőségek, vitarendezési fórumok
    Az alábbiakban az általános szerződési feltételek vonatkozó rendelkezéseinek idézésével
    tájékoztatjuk a panasztételi és vitarendezési lehetőségekről.
    7.1. Felhasználó a Szolgáltató szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a
    Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő
    forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,
    tevékenységére vagy mulasztására, az áru minőségére vonatkozó panaszával levélben,
    telefonon és elektronikus levélben fordulhat Szolgáltatóhoz az alábbi elérhetőségeken:
    Címzett: Szőke Árpád e.v.
    Postacím: 6347 Érsekcsanád, Kossuth L. u. 42.
    Telefon: +36 30 91 60 960
    E-mail: rendeles@goodlifeshop.hu
    Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja.
    Amennyiben ez nem lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén, valamint
    az írásban benyújtott panaszt Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban
    érdemben, igazolható módon megválaszolja.
    A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon
    Felhasználó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az
    azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a Szolgáltató
    mellőzheti.
    Amennyiben a Felhasználó a Szolgáltató intézkedéseivel nem ért egyet, vagy a panasz
    azonnali kivizsgálás nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos
    álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati
    példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni,
    telefonon vagy elektronikus úton közölt szóbeli panasz esetén a panaszra adott írásbeli
    válasszal együtt megküldeni.
    A Felhasználó telefonon vagy elektronikus úton benyújtott panaszát a Szolgáltató egyedi
    azonosító számmal köteles ellátni.
    A Felhasználó panaszának elutasítása esetén a Szolgáltató köteles indokolni az
    elutasítást.
    A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
  • a Felhasználó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a Felhasználó panaszának részletes leírása, a Felhasználó által bemutatott iratok,
    dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a Szolgáltató nyilatkozata a Felhasználó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
    amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy elektronikus úton közölt szóbeli
    panasz kivételével – a Felhasználó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy elektronikus úton közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi
    azonosítószáma.
    A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig
    köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
    A Szolgáltató a Felhasználó panaszának elutasítása esetén köteles írásban tájékoztatni a
    Felhasználót arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető
    testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az
    illetékes hatóság, illetve a Felhasználó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
    békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési
    címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita
    rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
    Amennyiben a Felhasználó és a Szolgáltató közötti fogyasztói jogvita nem rendeződik, a
    Felhasználó a következő szervekhez fordulhat.
    7.2. Békéltető testülethez fordulás lehetősége
    Fogyasztó a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok
    alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés
    megkötésével és teljesítésével kapcsolatban békéltető testület díjmentes eljárását is
    kérheti.
    Ha Fogyasztó magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, akkor
    ezen lakóhely vagy tartózkodási hely alapján a következők szerint alakul a békéltető
    testületek illetékessége:
    Budapesti Békéltető Testület illetékessége:
    Budapest;
    Baranya Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
    Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye;
    Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
    Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye;
    Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
    Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye;
    Fejér Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
    Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye;
    Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
    Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye;
    Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
    Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg
    vármegye;
    Pest Vármegyei Békéltető Testület illetékessége:
    Pest vármegye.
    A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a
    https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.
    A békéltető testület az illetékességi területén található megyei jogú városokban a
    fogyasztó erre irányuló kérelme esetén szükség szerint heti egy alkalommal személyes
    meghallgatást biztosít a fogyasztók részére. A fogyasztó erre irányuló kérelmében a
    fentiektől eltérő, másik békéltető testületet jelölhet meg.
    Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:
    Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Postacím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszám: +36 62 554 250 /118
    E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
    Webhely: https://www.bekeltetes-csongrad.hu/
    A Fogyasztó magyarországi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában:
    Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy
    szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti
    jogvitákban. A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei megtalálhatók a
    https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek&pid=1&mid=1 oldalon, valamint itt
    olvashatók:
    Budapesti Békéltető Testület
    Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
    Postacím: 1253 Budapest, Pf. 10.
    Telefon: +36 1 488 2131
    E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
    Webhely: https://bekeltet.bkik.hu/
    Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
    A békéltető testület – amennyiben a fogyasztó külön nem kéri a személyes meghallgatást
    – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító
    elektronikai eszköz útján online formában tartja meg.
    Ha a fogyasztó kéri, a békéltető testület személyes meghallgatást tart.
    Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője
    köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás
    egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a
    meghallgatáson.
    Az eljárás költségét kötelezést tartalmazó határozat esetén az a vállalkozás viseli,
    amelynek terhére a békéltető testület az ügyet eldöntötte. A fogyasztó kérelmének
    elutasítása esetén a felek viselik a saját költségüket.
    A békéltető testület a kijelölt vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által
    működtetett szakmailag független testület. Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú
    fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának
    megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a
    fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
    érdekében.
    A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót
    megillető jogokról és kötelezettségekről.
    7.3. Ha Felhasználó az Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre,
    szolgáltatásra vonatkozó panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság
    alábbi online vitarendezési eszközét.
    Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja
    Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr
    Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik
    panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal
    kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési
    testületet) a panasz kezelésére.
    Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további
    információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.
    7.4. Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának,
    alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására,
    tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok
    alkalmazására vonatkozó panaszával a magyarországi lakóhelye szerint illetékes
    vármegyei kormányhivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A területileg
    illetékes kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatók a
    https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok oldalon.
    Felhasználó panaszával fordulhat a Szolgáltató székhelye szerinti fogyasztóvédelmi
    hatósághoz is:
    Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal
    Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
    Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
    Postacím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
    Telefon: +36 76 795 710
    E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
    Webhely: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/ko
    zlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
    7.5. Képviseleti kereset
    Az arra feljogosított szervezetek képviseleti kereseteket indíthatnak azon
    vállalkozásokkal szemben, amelyek megsértik az uniós és a magyar fogyasztóvédelmi
    jogot. A szervezetek kérhetik a bíróságtól a fogyasztókat érintő jogsértő magatartás
    megszüntetését, megtiltását, a jogsérelem orvoslását, kártérítést, kijavítást vagy akár
    árleszállítást is.
    A fogyasztó bejelentésével közvetlenül nem indíthat és általában nem kezdeményezhet
    képviseleti keresetet. Kivétel ez alól az ügyészség, akihez kérelmet nyújthat be, melyben
    kezdeményezheti, hogy az ügyészség fontolja meg képviseleti kereset benyújtását. A
    fogyasztóvédelemmel kapcsolatos feladatokat a Főügyészségek látják el, melyek
    elérhetőségei itt olvashatók: http://ugyeszseg.hu/ugyeszsegek/fougyeszsegek/
    A képviseleti keresetet a közérdekvédelmi ügyész indítja meg, de azt bárki
    kezdeményezheti az ügyészségen. A kezdeményezés minden fogyasztó számára ingyenes.
    A képviseleti kereset benyújtásáról az ügyész dönt, és akkor fordul bírósághoz, ha annak
    törvényi feltételei fennállnak. A képviseleti keresetet az ügyész nem az egyéni fogyasztó
    (bejelentő) érdekében indítja meg, hanem minden olyan személy érdekében, akit a
    jogsértés érint, vagy érinthet. A fogyasztói érdekeket a bíróság előtt a közérdekvédelmi
    ügyész képviseli, a fogyasztók személyesen nem vesznek részt a perben, így nem kell
    gondoskodni jogi képviseletről, és perköltség sem hárul rájuk.
    A további feljogosított szervezetek hivatalból, a hozzájuk érkező fogyasztói jelzéseken,
    valamint a hatósági ellenőrzéseken keresztül szereznek tudomást azokról a fogyasztói
    érdekeket sértő tevékenységekről, amelyekkel szemben saját hatáskörben meghozott
    döntés alapján képviseleti keresetet is indíthatnak.
    A képviseleti keresetek indítására jogosult feljogosított szervezetek jegyzékét a
    fogyasztóvédelemért felelős miniszter honlapján teszi közzé. A feljogosított
    szervezetek jegyzéke ide kattintva érhető el.
    7.6. Személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogérvényesítés
    Felhasználó jogérvényesítési lehetőségeit az adatkezelési tájékoztatóban írtak szerint
    Szolgáltatónál, valamint bíróság előtt gyakorolhatja, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és
    Információszabadság Hatósághoz fordulhat:
    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
    Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
    Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
    Telefon: +36 1 391 1400
    Fax: +36 1 391 1410
    E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
    Webhely: http://www.naih.hu/
    A bírósági út választása esetén a per – az érintett Felhasználó választása szerint – az
    érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható,
    mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik.
    2024.03.01.
    Szőke Árpád e.v.
Shopping Cart